Marabo . welcome - to the place they call my life .

Inget fixat i rummet idag .

Publicerad 2010-04-18 22:45:02 i ,

Nej ! Orkade inte själv heller fundera på att flytta omkring på alla möbler idag .
Får bli tisdagens projekt .

Kommer denna vecka inte vara något aktiv med det jag brukar på en "normal" vecka .

MÅNDAG;
Genast till stallet efter skolan och sen hem på kvällen . Sen finns det inte mycket ork kvar .

TISDAG;
Tänker ta itu med rummet från stunden jag kommer hem från skolan till stunden jag lägger mej !
(bloggning där imellan, förstås ;) )
Emma frågade nyss om hon får komma med och möbler om, visst får hon det !
Mera hästkrafter som är frivilliga att handskas med krigsfältet som man kallar "Maries sovrum"?

ONSDAG;
Innebandy träningar och skall antagligen inhandla nya inneskor innan träningarna .

TORSDAG;
Tänker inte göra något . Kanske denna dag blir en dag på stan ?

FREDAG;
Blir att ladda upp till Oilers Games som är på lördag . Tidigt i säng och sådant .

LÖRDAG;
Hela dagen är det ju då Oilers i Esbo på skemat .
Start kring halv åtta, åtta tiden och sista matchen är ju kvart i sex .
Så man är väl on the road back home först kring sju tiden, skulle jag tro .
Sen hem och slappna av i musklerna med bastu och sedan välbehövd sömn !

SÖNDAG;
Om, jag upprepar OM det går bra i Oilers så är det väl ennu en dag med innebandy matcher .
Tvivlar, haha . Men annars blir väl söndagen en såndär skön och härlig vilodag .


Min vecka kommer alltså vara lugn, ovanligt lugn .
Tänker för en gång skull säga NEJ när någon fråga mig hit som dit .

Denna vecka tänker jag också vara lugn på telefon fronten .
Har haft för många dyra räkningar nu sen jag fick min nya telefon till födelsedags present .
Så denna vecka får den som har något viktigt ringa mig !
Och de som brukar texta får leva med att jag kanske inte textar tillbaka .

Kommer införa en "telefon fri" vecka en gång i månaden .
Inte kan väl en människa behöva en telefon mycket, eller ?

Skriver hit i bloggen om hur mina "telefon fria" veckor går .
Vi säger att detta är som när andra skriver hur deras bantningar går .
Haha, skall bara för att vara kulig lägga till en "telefonfri" kategori .
Dit skriver jag väl sen ;
  • hur många jag ringt under dagen
  • hur länge jag pratat under dagen
  • hur många jag textat under dagen
  • hur många textmeddelanden jag skickat
  • hur mycket på en skala från 1 - 10 jag känt ett behov att ringa/textat under dagen !
Ja, detta kan ju då ses som otroligt fånigt och onödigt i vissas ögon, antagligen i mångas !
Men jag orkar inte med en sur mamma & pappa varje månad för att min räkning skenat
iväg, så jag tänker ta itu med det här på mitt sätt !

De som inte bryr sig ett skit om min rehabiliteringfrån telefonen (haha, nu var jag rolig igen)
får väl endera klicka sig vidare till Facebook eller scrolla förbi de inläggen .
http://www.sageassociates.net/nocellphones.gif

Kommentarer

Postat av: läser din blogg flera gånger om dan!!!!

Publicerad 2010-04-18 23:29:20

din blogg är så bra och så olik alla andras! Du boggar långt, bra och INTRESSANT. Int sludder som många andra bloggar

läsen din blogg flera gånger om dan o it tänker ja heller sluta

fortsett så!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela