Marabo . welcome - to the place they call my life .

☆ everybody be breaking their neck like

Publicerad 2011-04-26 17:15:37 i real life of .,

Morr. Blev hemma från skolan idag eftersom man vaknade upp med årets migrän. Men tur brukar jag inte ha migrän länge - så nu känner man sig mycket bättre!

Kom nyss hem från en kort promenad med Charley.
Helt najs i det fina vädret men man märkte att jag inte fått i mej nån vätska under hela dagen mer än det man tagit ihop med värktabletterna så man fick typ direkt nån sorts vätskebrist och blev helt yr när solen gassade på. Höhö.

Sen sprang man in till Henelius efter en CocaCola Zero &. två juissin. Så nu chillar man med Spotify, Aino vaniljglass och Cokis. I väntan på att Ika ska komma hit och göra mej sällskap. (= Men fjanten ligger väl hemma och sover som hon gjort hela dagen.... N1. ♥

Men nu ska jag fokusera mej på min skämmighet när man dansar för sej själv..
Morjeeeeens !



- skämmgit osv, de e roligt att se hur ful man varit/är : DD -

☆ touch one, grab one, feel one

Publicerad 2011-04-23 12:51:45 i real life of .,

Matte försvann med Stiki ut och leka med sin älskade cross - så här sitter jag, ensam i hyyset. Så man skrålar för sej själv tillsammans med musiken och hoppas att ingen imisstag skulle höra en, skulle vara skämmigt.

Är ensam hemma idag eftersom mamma &. pappa rymt över till Estland. Det betyder att man måste ta han om Charley helt själv. Vilket tydligen inte går så bra när man sitter i Svartå. : DD Nä, men vi skall väl röra oss mot Karjaa snart nog så att min hund inte dör. Skulle vara deprimerande.

Aa, sen så kommer väl Matte till mitt och sova idag, nu vågar han i alla fall komma in i huset när pappa inte är där.. Tjorr.

☆ every day I see my dream

Publicerad 2011-04-22 19:20:23 i real life of .,

MORJENS.

Aa, man har ju inte precis bloggat men det är inte hela världen.
Nu har man tagit över Mattes dator och bloggar - bra att man i alla fall visar var skåpet ska stå!

Matte &. Robert har huset för sej själva så hela Svartå + jag är här. Helt chill.


Ika ska idag till Williams stuga, haha. Yo, memories........

Meeeen nu orkar man inte blogga mer. Ska se på när Mathias fixar håret..


- senast hos Vili's stuga > William som spänner.... -

☆ it was just a fling before now, you're the 1

Publicerad 2011-04-19 16:52:48 i real life of .,



"Yo, I ain't never gonna let nothing get in the way

You play your cards all right you're on a's
You make my nights so bright you're my days
You took me out of the maze
You are number one"



Sitter och drogar Tinchy Stryders &. N-Dubz's låt, Number 1. Får sån härlig vårkänsla utav den + att man har bara bra minnen av den (: Var ju typ på repeat när man började träffa Matte, aa. ♥

Annars då? Efter skolan tog man en kort promenad med Mathias i solen. Härligt nog att njuta av solen och sträcka på benen. Ja, så är det ju inte heller aldrig fel att umgås med Matte. Lika kiva varje gång. ♥

--

Sitter och håller tummarna för Ika för tillfället. Hoppas hon klarade av hygienpasset till jobbet och att hon nu inte är allt för blond för att lära sej hur man använder kassan. Hoppas hoppas... (;

Annars har man en början till ragemode eftersom pappa har ställt till med nåt' så man inte får vatten. Här har man suttit och fantiserat om en dusch, skulle sitta helt fint. Men nehe. Jaha, okei..

Har ju annars geografiprov imorgon. Borde verkligen ta och läsa till det eftersom jag failade det förra. Men är inte på skolhumör så man får se. Kanske kollar igenom det viktigaste ikväll - det ser man sen. Annars tar man det på talang, brukar alltid gå bra då...

Men nu tänker jag stjäla en av glassarna mamma nyss kom hem med, sen tänker jag ta med mej glassen till parken eller någon annan plats och avnjuta den där i min ensamhet tillsammans med solen och det kiva vädret. Precis så tänker jag göra!

- nån random bild som man rota fram på datorn -




☆ the ghetto situation

Publicerad 2011-04-17 23:05:01 i real life of .,

MORJENS. Har inte precis hunnit blogga men det är helt okei.

På fredagen var jag ju då som sagt och mös med Mathias eftersom man var där och sova.
Det var kiva. ♥ Annars så drog man ju på kvällen etc chillarN med alla de där vakio Svartågänget - som btw är mitt nya gang. ;) Haha!

Lördagen gjorde man i princip ingenting. Mata i sej tortillars och bananmarängkaka som Mattes mamma lagat. Det var guta. På natten for vi med Conan, Robert, Matte och Ika till Raseborgslott. Det var inte så kiva. Elins mamma Haije har skrämt upp en så mycket så man va livrädd från början + att man är sådär passligt mörkrädd så man drog lite panikattack och hysteri inne i slottet. Helt najs att gråta av panik. Jau, sällan man ska skämma ut sej ! : D

På lördagen hade också damerna sina sista matcher. De vann en och förlorade en. Var inte och se - men man satt ju shaki att förmedla slutresultatet. Idag hade vi också haft en såndär avslutningsjuttu med damernas och vårt innebandylag eftersom säsongen för innebandy nu är slut. Men eftersom man helatin har program så kunde jag inte fara dit heller. Sög nog lite det.

Jou, nu märkt man hur mycket skit man egentligen jorslar så jag slutar nog här. Får btw bli ett tråkigt inlägg utan bild. Vargod.


☆ and i was like 'yes'

Publicerad 2011-04-16 12:03:07 i real life of .,

Blev ingen bloggning igår.
Ika tvingade mej att komma med skotern till Svartå så här var man då resten av kvällen. Blev sen och sova hos Matte. <3 Intressant att sova med någon som talar i sömnen om hur kallt han har + att han hackade tänder.. Jahaaja, så va man ju snäll och donerade ett till täcke till herremannen.

Har nyss varit i duschen och väntar på att Matte blir klar. Mitt hår mår lite jävla skit. Sen så har man ju sin turbobosrte hemma, så man måste låna Mattes..

Ika kommer väl hit senare eftersom hon lämnade sin skoter här eftersom det blev lite väl svinigt ute igår. Ja, inte är det sommar än precis.

Men nu kom Matte tillbaka så nu orkar man inte blogga mer. Tjamo.

☆ sexy thing

Publicerad 2011-04-14 19:09:11 i real life of .,

Vad har man gjort idag? Ingenting. Har haft så jävla tråkigt hela dagen så allt jag egentligen gjort är ätit. Sällan man drar fettomode när man har tråkigt.. Hurja roligt.

Kom visserligen nyss hem efter en kort dejt med Ika, Ina &. Bilen. Sen såg man ju Steffu och vilka alla som nu var ute. Ika var i alla fall jävla nöjd när hon fick åka med Krister och hans mopobil. Jeeje. Jag är faktist yngre än henne men månne inte man endå hamnar smöra för dendär jävla 3åringen som annars gråter, skriker och slår. Hurja moget.

Sen slutar det ju inte där.
Min brorsa berättade att han hört på radion eller nåt' att han som grundade Spotify nu har gått ut med den trevliga informationen att de kommer sänka minuterna/månad för de som inte har Premium. Till 10 timmar/månad. Räcker ju ingenstans! + att man bara får lyssna på en och samma låt fem gånger under den månaden. Vad satan är det för fjanterier?!

Hmpff, man är ju nog på priima humör idag. Lönar sej nog att bara stanna hemma ikväll så att man inte imisstag säger saker till någon som man inte ens menar, brukar oftast sluta så när man är på sånt här humör. Suck. Kiva humör 3000.

1028868-7-1302718722972_large

☆ they don't teach us the ABC's

Publicerad 2011-04-14 15:25:44 i real life of .,

Blir inga innebandyträningar för mej idag heller..
Har finskaprovet imorgon - som jag ennu heller inte läst till - så det måste jag ta och kolla igenom eftersom det tydligen är rätt så svårt. Suck.

Har matematikprov på måndagen. Tror bestämt också att jag inte läser på prov på veckoslutet (ylläri) så måste väl kolla igenom det också så där snabbt.

Som om inte det räckte med skolarbeten så har jag nån uppgift i hälsokunskapen som Nina vill att jag lämnar in imorgon. Jaha, blir skolflickan idag alltså.

Funderade också på att ta och städa köket.
Haha, mamma städade det igår men enligt mej har hon fuskat. Så hemmafrun Marie får väl ta och sätta igång. Ja' é retard.


- gammal asig bild .. (; -


Aa, Ika har inte varit i skolan på hela veckan bara för att hon är lat och enligt mej väldigt omogen som inte kan ta och leka lite vuxen och ta tag i saker och ting. Nehej, hon har bestämt sej för att ligga hemma och sova eller chilla hos vår andra skolkare - Rasse. Taskigt. ♥

☆ turn it up a little bit

Publicerad 2011-04-13 21:56:40 i real life of .,

Halois.

Dagen har gått ut på en astråkig skoldag som tekniskt sätt skulle ha förstört hela dagen om man sedan inte skulle ha träffa på alla ascoola människor som finns.

Var i Svartå hela dagen/kvällen efter skolan med Matte ♥. Aa, han är btw kvinnan i vårt förhållande..
Vi träffade också på Riku den allsmäktige, Emil, Robert, Conny, Jontte &. den sistnämnde Fredrika (:

Dagen började alltså med lite jävla fittigt humör men avslutades med det allra bästa shacket, som vanligt!

Blä, orkar inte blogga. Tänker bara besöka duschen och genast efter det kryper man ned under täcket.

- blivit lat med att sätta bilder in på datan - så nöj er med alla de gamla ni sett 1000 gånger (: -

☆ I know you like my style

Publicerad 2011-04-12 20:10:29 i real life of .,

Ha-Ha! Världens fånigaste syn måste vara 10tals mopon i rad som snurrar runt i stan. Det var nog lite småskämmigt så man for snabbt hem. Aldrig om.. HAHA!

Har varit hemma en stor del av dagen och det har nästan varit skönt. Förutom tredje världskriget man drog mot mamma.. Som vanligt börjar hon storböla som en treåring så herr Isaksson måste trösta tanten. Sen får man alltid dålig självkänsla och ber om ursäkt. Rutiner, javisst.

Nu tänker jag kocka åt mej min specialité. Världens gourmé meny är det ju inte precis. Smörgåsar i smörgåsgrill. Det ni, riktigt krävande.. Sen drar man nyttigheten själv och en portion glass på den saken. ♥

Funderar också att skratta åt mitt dåliga liv tillsammans med Björnbröder på tv. Eller sen chillarn i sängen tillsammans med en trogen vän, Spotify.

☆ clap your hands

Publicerad 2011-04-12 16:31:13 i real life of .,

Chillar hemma hos Elins med Ika &. Sander och steker i solen - smakar nog med vädret idag.
Solen skiner och inte blåser det mycket heller. Kanske sommarn är på väg, trots allt?

Diskuterade nyss med Ika om vad vi ska härja med på vappen. Man drog till och med fram den genialiska idén om att fara till stugan och leka ascool men kom på att båten inte är på vattnet och en massa annat ska väl fixas där innan hela pleissin är i skick men det ser man sen.

Kvällens planer är också osäkra. Träffade Sammo och Mimmi i stan och Sammo hade ett förslag om att dra en mopocruis tillsammans med Niixu, Ika, Elin och mej. Planen låter kiva och huippu men eftersom man had världens migrän igår kväll och idag på dagen så är man lite osäker om man kommer orka.

Aaja, var annars hemma från skolan idag just pga min migrän
. De va nog inte så jees att ligga hemma och tro att mitt huvud var en tickande bomb. Terroristjävlar som planterar bomber i folks huvuden..

Så missade mitt finskaprov vilket jag inte säger att var helt fel. Men nu tror väl jätte många att det var därför man var hemma med nähääi.


- tjorrisoooon, intressant f-yllekväll @ viddes ! -

☆ the way you move on the floor

Publicerad 2011-04-12 00:05:28 i real life of .,

Har nu varit hemma en tid från en minst sagt intresann kväll hos Mattes.

Det är ju liksom helt okej att mitt i allt börja storböla när man ligger i sängen utan att man riktigt vet varför. Men man va ju duktig och viftade bort det hela eftersom man inte ens lade märke till min angstimoment som resulterade ex. pandaögon och världens afro. Jahapp, det var trevligt det.

Och nån 'anonym' har kommentera om jag är tillsammans med Matte, igen..?
Aa, vi är tillsammans - men inte har vi varit tillsammans förr men det är väl helt okei att tro så också : D

--

Imorgon tänker man dra lite hushållsarbete hemma. Mamma och pappa har tydligen startat nån städmani eftersom det ska sättas in nya kakel i duschen, igen. Ett år senast. Underligt.
Storstäda rummet och kanske till och med köket om man får lust. Sen ska man skrika på mamma att hon tar och fixar till nedrevåningen som ser ut som reven själv och sen så ska pappa städa vardagsummet, eller det vet han inte än.

Annars har man inga planer. Skall försöka bli godkänd i mitt finskaprov som jag inte ens öppnat böckerna till. Skolflickan Marie.. Fast nee.

- min hund är fet, 2010 -

☆ put your hands up to the sky

Publicerad 2011-04-11 16:04:38 i real life of .,

Sitter i Svartå hemma hos Matte, underligt. <3.
Hade hans sk. hus för mej själv nyss när hans pappa tyckte att han skulle fara efter sin cross från nån plats. Det var nog helt najs att riva hela platsen och äta upp hans karkkin. Omnom.

Men nu tvingar Mathias mej att leka social med hans mamma och gå in och äta.



Aa, vi förlorade annars finalmatchen med 4 - 0
, skämmigt. Mitt egna spel sög och man var sådär passligt sur på sej själv. Men lördagen var endå najs när man gick omkring i Helsingfors hela dagen med Matte som var på jakt efter en ny Björkvin huppare. Klart att man hittar en turkos som var helt skitsnygg och klart att han kom hem med den. Duktiga Marie nog.

☆ you live and you die

Publicerad 2011-04-08 20:19:18 i real life of .,

Passar på att blogga medans Matte är på cruis in efter mat. Ja, är alltså hos Matte nu då (:

Ika är i Karis på cruis med Riku, Conan och kanske Öhman? Vet inte riktigt. Vi skall väl också in till Karis ennu ikväll, beror på vad Matte tycker och tänker (:

Är annars helt jävla trött så man skulle kunna slockna som ett ljus i vilken sekund som helst. Men man vill ju nog endå leva så här nu när fredagen är här så man måst väl hålle ögonen uppe minst 4timmar till. MINST.

Men nu ska jag ta och sluta blogga eftersom det är roligt att glo på Matte när han äter.


- alle och natte ! <3. suger anus att alle inte kan spela pga en skada .. suck -

☆ 'til 6 am

Publicerad 2011-04-08 12:34:43 i real life of .,

Halois.
Sitter i skolans datasal - har finska och gör några löjligt lätta uppgifter.

I skolan har det bara diskuterats om Enrique Iglesias, eftersom nästan alla varit på hans konserter.  Janni, Flygi och Issu från min skola slapp upp på scen med honom - så det pratas en hel del. Nå, nog sku de ju nog vara helt kiva att vara uppe med nån som Enrique på scen.. Ja menar, inte sku de ju precis skada. (:

Annars hade jag en timme gymnastik idag - vi spelade korgboll. Fjantas alltid en massa när vi spelar korgboll eftersom ingen tar det seriöst. Haha, så jävla chill.

Efter skolan ska jag med Ika &. Elin till Emil för att se på hans beebis.
Taxen 'Myran'. Hahaha, det där namnet är så fult... Nåja, Myran är då en liten söt tax som Emil nyss fått hem. Gulligt jau.

Efter det kör jag väl hem Elin och far sedan själv hem. Ska i duschen, packa och allt sånt innan man sen antagligen rör sej mot Svartå med Fredrika. Blir väl chill med de coola människorna under kvällen/natten och sen och sova till Matte! På lördagen är det ju då som sagt finalmatch i Helsingfors och klart man har Matte lindat runt sitt lillfinger så han kommer med. Exakt. (;

Men nu ska jag fortsätta på finska uppgifterna.


- i brist på andra bilder .. -

☆ you know what they say

Publicerad 2011-04-06 23:39:11 i real life of .,

Kom hem från Mattes kring 10 tiden. Var inte så länge idag. Men social var man igen i alla fall när båda somnar i hans säng och sover gott i 2 - 3 timmar. Haha, hur månte gången är det inte som man sovit där då?

På fredagen så blir det väl och sova i Svartå eftersom man ska med Matte tidigt på lördagmorgon till Helsingfors eftersom jag har innebandymatch (: Finalen är det alltså nu, pressen som liksom stiger. Efter min match skall vi alla feta dra oss och äta nånstans och öka på kilona och sen skall teinin Matte till nån butik var de säljer alla hans livsviktiga Björkvin kläder........

Vad man annars skall göra på fredagen vet man inte. Vet i alla fall att det är någolunda tidigt klockslag man kryper under täcket - man ska ju trots allt orka spela. På lördagen när man kommer hem kanske man kan vara ute längre med Conny, Riku &. Ika + resten av shacket (: Haha, börjar bli nån sorts vana det här!

Men nu tänker jag börja röra mej mot sängen.
Är dötrött fast man sov hos Mattes. Okei, det är nog alltid lika svårt att sova bra där eftesom han kastar på en två täcken. Blir sådär trevligt varmt..... Morr.

Börjar annars 10 imorgon och har innebandy på gymnastiken igen. Senare på kvällen är det ju också träningar som gäller. Blir mycket innebandy på kort tid det här. Kanske lika bra att man inte var på måndagens träningar. Både med tanke på ryggen &. det att jag själv skulle ha fått på närverna med allt innebandyspelas och sen på lördagen inte vara ett dugg på spelhumör. Höhö.

Men nu, godnatt.

- (c) Fredrika Johanna Isabel Hendrén ! -


☆ everytime I felt the hurting

Publicerad 2011-04-06 15:52:20 i real life of .,

Sitter i Svartå och leker ascool. Kom nyss från Ekborg där man träffade på Riku och nu är man här. Rikus menopeli stannade vid Siwa när han skulle hem, haha! Tur har han bara ca. 57 meter hem till sitt därifrån (enligt hans egen utsago).....

Är annars helt jävla trött och så har man passligt sjukt i hela högra sidan utav huvudet efter Krister som sprang rakt in i mej med axeln. Det var skönt det. Aa, spelade annars innebandy på gymnastiken.

Men nu ska jag försöka piggna till så att man inte somnar här och leker bra sällskap. Exakt.


☆ jag har ingen kontroll

Publicerad 2011-04-05 21:09:13 i real life of .,

Bloggningen har kanske lidit en del men det borde inte vara världens undergång, precis.
--

Idag har jag varit i skolan. Missade två lektioner pga min akupunktur och massage. Känns jävla bra att ha ryggen i skick. Annica (hon som utförde alla häxkonster) var jätte duktig och gav mej en hel del tips om hur jag skall bära mej åt så jag inte får samma skit igen. Mamma lovade också att betala för fler besök åt mej.

Många tror att akupunktur är obehagligt eller liknande. Men jag i alla fall som inte upplever något obehag mot nålar och var öppen och positiv angående akupunktur måste nog säga att det var otroligt effektivt. Så jag rekommenderar det nog otroligt starkt! Effekten är visserligen olika från person till person men Annica  själv sade att jag reagerade otroligt lätt och bra för behandlingen. Men skönt var det och man är överlycklig nu när man vet att man kan spela på lördagen! Wiu.

Idag har annars inte hänt så farligt mycket. Sett på när Vidde, Kalle, Ika &. Elin allihop förstört sina hår. Vidde och Kalle kom med den geniala idén att raka sina hår. 3mm var väl planen. Men eftersom Kalle lekte rolig och raka en helt kal fläck på Viddes huvud och rakmaskinen slutade fungera - så slutade väl allt med katastrof. Kalles mamma ska väl nu få Kalles hår i skick, men hur det har slutat för Vidde vet man väl först imorgon. Stackarn.
Elin &. Ika sen igen skulle frga sina hår. Elins hår är liksom brunt med kiva nyanser utav rött. Ikas är väl mörkblondt, gult, oranget, rött och aaaallt där imellan. Haha. De' va kiva.
--

Nu borde man läsa på prov, städa rummet, tvätta kläder och sen i duschen. Kommer man hinna med allt? Nej. Så blir väl provläsning och dusch. Sen om det ennu finns dit kommer kläderna före rummet. Mitt rum ser ut. Japan efter jordbävningarna/tsunamin vol. 2. Suck.


☆ turn around

Publicerad 2011-04-03 14:52:36 i real life of .,

Var och kollade på lagets träningar i finska skolan i kanske en 45 minuten. Själv kan man inte träna på grund av ryggen. Sällan jag måste ha något hadikapp.
Men tur så ska mamma beställa tid åt mej i veckan till massage och akupunktur. Så månne inte den där kvinnan som leker med nålar utför något mirakel så att man endå kan spela på sin finalmatch i Helsingfors på lördagen. Hoppas.

Dagens planer är inte några destumer märkvärdigare än på någon annan söndag. Kaffe i ABC med en massa människor Ika har samlat upp genom 40olika viestin.. Haha.
Före det tänkte man leka fet och äta lite chicken och sen ska man hitta något ruttet att sätta på sej och sen måste man se mer människorvänlig ut. Eller nå, de gör man sällan - men man kan ju försöka i alla fall.

Men jau, nu blir det ätarn och sen blir det chillarn. Vi hörs ikväll.



- spännar krister............ -

☆ we gonna have a good time

Publicerad 2011-04-02 11:38:47 i real life of .,

Gårdagen var väldigt naas!
Med två olika bilar styrde 7 människor sina steg mot Sello, efter Sello fläskade man sej på Mc'Donalds och tillsist var det Jumbo som gällde. Efter det chillade allihop hemma hos Matte och ja, gårdagen var lyckad.

Haha, tror jag annors aldrig måsta hålla mej så mycket för skratt när Riku konstatera att han nyss satt fingrarna in i Ikas öron - Ika råkar ha öroninflammation för tillfället.. HAHA !

--

Just nu försöker jag laga mej någolunda klar eftersom mamma tvingar mej med till stan, suck.
Ikväll ser man vad som händer. Blir i alla fall film under eftermiddagen/kvällen. ♥

Jeh, men nu ska jag börja aktiviera mej.


Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela