Marabo . welcome - to the place they call my life .

Uppdaterat bloggen .

Publicerad 2010-04-18 01:06:35 i real life of .,

Som man då märker har jag nu uppdaterat bloggdesignen .
Om ni inte ser den , klicka då F5 !

Ja, tog i bruk en simpel design som inte har några märkvärdigheter i sig ..
Orkade inte börjar bråka med min dator eller med min ork till ens en gnutta inspiration .

Har också bestämt mig för att skärpa mig när det kommer till bloggandet .
Inte när jag bloggar eller hur ofta, men hur jag bloggar - hur jag stavar och så .
Tänker kasta alla "mej" och "dej" till skogen och börja skriva rätt !
(Dock kommer den saken knappast fungera till 100% - så när ni ser mig missat
så får ni skicka en liten dum kommentar om att jag slarvat!)


Tänker också börja bli duktigare med det hela om att slänga in fotografier i bloggen .
Inte mina klassiska "lånade-från-google" bilder , utan bilder jag själv fotograferat .

Måste bara ladda kameran, ehe .


Men nog pratat om designen och allt möjligt annat fullständigt onödigt .


Har ju nu då inte bloggat på några dagar .
Tänker berätta kort om vad som händ på fredagen och lördagen, de bästa dagarna på veckan !

FREDAG;
Min fredag började med en tråkig skoldag med lite på en timme för mycket .
Skrev nämligen om ett matematikprov som jag fått "underkänt i" .
(Ni som följt med vet att jag inte skrev något på det provet då vi först hade det)

Efter att provet var klart drog jag mig till Canny - en klädaffär - med Emma .
Efter att tagit en snabb rundtur i Canny så gick jag och Emma över gatan in till
Pizzeria Darin . Den vanliga Darin-måltiden "Kebab med Pommes Frittes" beställdes ju då förstås .

Efter en otroligt mättande måltid så satte vi våra spår hemåt mot mitt, eller ja, mamma kom efter oss!
Hemma gjorde vi inte mycket innan vi började göra oss klara för fest hos Ela .

Hos Ela var det inte så mycket människor när vi kom dit men en riktigt mysig hemmafest och
med riktigt trevligt sällskap !

I början var allting lugnt, men började själv tappa kontrollen "mot slutet" .
Ursäkta till de som fick se vad de nu fick se ..

LITET TIPS;
Ät inte Kebab med Pommes före en fest med "Pepsi" ....

Efter att ha gjort av med de "sämsta" från min sida, så fick alla människor brottom att få liv i
mig för att vi tydligen gjort planer att dra in till Ekenäs .
Så jag, Emma och Ela satt på tio över tians tåg in mot Ekenäs .

I Ekenäs bar stegen mot Österby tills vi kom fram till Andrés hus!
Hos André spenderade vi resten av fredagen .


LÖRDAG;
Alla var ju förstås uppe på sena fredagen (lördag) och alla hade det nog riktigt roligt !
Det hände inte egentligen så mycket speciellt där, men oj vad kul det endå alltid är !

Natten tillbringades på en mjuk matta tillsammans med Ela och Mattis med ett fårskinn som dyna .
Fyllot Nisse låg på soffan och resten av alla fåntrattar i Andrés gigantiska säng .

På lördag morgon, där kring nio, väcktes jag av Ela som slog mig i ansiktet och sade att hon måste hem,
var själv skit trött och ville verkligen fortsätta och sova, så hon lämnade mig där med Emma . :)

Först kring elva tiden steg resten upp, eftersom Emma gått från sovplats till sovplats och
gnällt på varenda kotte om att de skulle stiga upp .


Efter en lugn morgon med en massa konstiga samtalsämnen och med ennu konstigare musik så
gick alla ut från Andrés .

Endera for de hem till sig själva i duschen och/eller äta, eller hem till Robins för att beställa mat från
Dekan (?) .
Jag och Emma for själv först till Österby Kiosken och senare in till själva Ekenäs .

På vägen mötte vi Alex och Jontte på en cykel - men vi kände knappt igen dem .
De hade rakat sig skalliga .
Dagens chock - CHECK .

Klockan två var vi på ett tåg in till Karis och i Karis möttes vi utav Soffi .
Jag och Emma for endå snabbt efter det hem till mitt och åt lite och gjorde helt enkelt ingenting .

Kring sex tiden körde pappa oss in till stan .
Idén var att fara till Uncan (ungdomsgård (nog ett hus men) för då ungdomar att hållas till) med
Soffi och alla som nu brukar vara där till klockan elva, då det stänger .
Men det hade hänt en massa till Emmas mamma så Emma och Soffi måsta hem till Emmas rätt så
genast efter att vi kommit till stan . Synd .

Nå, fick åka med pappa, som ennu var i stan, hem och ja, här hemma har jag varit sen dess .
Sett på film och inte gjort mycket .

Nu är det egentligen söndag , och jag önskar en MASSA gratulationer till Timppa
som blir hela 20 vårar idag! Grattis .


Men nu har jag skrivit ett tillräkligt långt och meningslöst inlägg så alla som är vakna kan
somna av tristess och de som läser detta på dagen kan sitta och se ut somfrågetecken "?"
eftersom detta inte har så mycket förstånd i sig . Nåväl .


Nu skall jag och sova, eftersom morgondagens planer är kyrkan tillsammans med Ina !
Har ennu för många kyrkogångar kvar om jag ens har planer på att gå ut skriftskolan .
Ja, kyrkan börjar ju då klockan tolv så måste vakna elva .
Känner på mig att mitt morgonhumör kommer säga upp sig så fort någon ens försöker väcka mig .
> så nu och sova !


Bild på Ina - Jag vet inte om man ser det, men på hennes vänstra öga → , har hon en
"rand" utav små ärr, det blir och se ut som tårar . Bara jag som tycker att det inte
finns något så mycket sötare , egentligen ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela