Marabo . welcome - to the place they call my life .

jafan .

Publicerad 2010-07-07 14:27:59 i real life of .,

Bara för att Soffi sitter hemma hos mig och just bloggade lite tänkte jag att "vafan - vad har jag att förlora?!" . Kommer alltså högst antagligen börja blogga mer nu igen. Men ja, tänkte berätta kort om vad jag gjort den senaste tiden!

Ina, Soffi och Emma var på konfirmationsläger för några veckor sedan och den veckan hade jag verkligen ingen aning om vad jag skulle hitta på. Men som tur var kom min kära pappa och rädda mig med att berätta att han hade golftävlingar i Hämeenlinna och att han skulle stanna där över natten på hotellet Rantasipi Aualanko och att jag mer än gärna fick bjuda med någon. Jaja, vem skulle man bjuda med eftersom man hade IS&E på läger, Jennie hade sagt tidigare att hon gjorde något den veckan och Amanda bor i Kimito. Alle - tänkte jag. Så vi var en weekend i Hämeenlinna med pappa & Alle. Vi hade det nog verkligen roligt och gjorde en massa.. Gym, simning och cykling! Inte vanlig tant cykling - nej vi snackar tandem! Det var så jävla kul. Så vi cyklade in till Hämeenlinna stad (Tavastehus om ni inte fattade det redan) och såg oss omkring. När vi skule bege oss tillbaka stannade några gubbas oss och pratade om att dom skulle vilja ta ett fotografi på oss och skicka in det till tidningen Ilta Sanomat som 'dagens bild'. Enligt dem var det synd att de inte hade kameran med men vi pustade verkligen ut. Nej fan.

Dagen efter vi kom hem från Tavastehus satte jag, Ela och Alle oss i bilen med min mamma och körde in mot den stora staden. Dock var det inte dit vi var påväg - utan vattenparken Serena!


Vi hade det verkligen roligt fast alla ryssar trängdes och så :s Nå, man mötte nya människor som t.ex. Larri &. Otto - från Grankulla. Favorit åkena i Serena var Halfpipe, Tornado och Villivirta.

Sen kommer jag inte riktigt ihåg vad som hände dagarna efter Serena. Stugan for jag till i alla fall en tid efter det. Först for jag med Ela och Pappa + hunden. Någon dag senare hakade syrran och hennes sambo på med deras två katter. Dagen efter det min ena bror och min mamma + katten Ninja. Då var det alltså midsommar. Vi firade en lugn och skön midsommar alltså med min familj + Ela. Härligt. Älskar att kunna fara till stugan och glömma allt och bara ta det lugnt. Thihi . ♥ Ennu till var vädret helt otroligt.

- Ela ♥ -






- syster och Iines -


- Ninja -



- Houtskärs midsommarstång - eller mer nog delen Medelby -



- brände mig, haha. De ljusa platserna visar var bikinin varit och mitt hår! -





Jaja, några bilder från stugan. Men ja - allting bra måste ha något negativt i sig. När vi var på väg hem så mitt på motorvägen flyger 'locket' till vår släpkärra av släpkärran som då var efter bilen. Tur hade vi dock eftersom ingen bil var i närheten - puh! Haha, en lite annorlunda tripp det med.

Efter stugan har jag mestadels tagit det lugnt. Varit på stranden och bara ja, tagit det lugnt.
Igår var jag för den delen och klippa mig, endast topparna då - och efter det var det stan med Ina. Mötte äver på Sara och Soffi och från stan gick vi in mot Evald's pubben och där satt man och tog lugnt. Sara gick lite senare med sin kusin så var det bara jag, Ina och Soffi kvar. Lite senare hakade Vidde, Tomi och Emil på och sen satt man bara där och tala. Efter en stund gick vi flickor in till stan och slutade upp i Koti Pizza. Jag och Soffi åt varsin pizza men ina avstod. Efter en stund då Ina farit hem for jag och Soffi med min mamma till Soffi. Soffi packade och sedan hoppade vi på varsin cykel och cyklade hem till mitt. Kring halv 9 tiden for vi ut till parken med Vidde och Tomi + Emmi. Något gammalt fyllo gick runt där och jag och Soffi - så fåniga som vi är - gick och pratade med honom. Mysig kort gammal stinkande fet gubbe <3 Lite senare for Emmi hem och vi fick iställe sällskap av Emil, Ted, Jim och Tatu. Vi kom hem lite före tolv eftersom alla andra måsta hem redan kring halv elva - suck. Somnade sent hos oss efter lite datanördas och ja - vaknade kring tolv. Nu har vi bara suttit i mitt kök och nördat oss på våra datorer och ätit och bara talat skit. Inte bokstavligt.

Emma är nu påväg in till Karis och planerna blir kanske knäppen. Får se om jag orkar. Skulle nog sitta fint med deras underbara räksallad! Annars vet jag inte mer om planer för idag. Ina har ju stuckit iväg till Nagu för två veckor - usch vad jag kommer sakna min lilla söta Christina :( <3

Har annars på närverna på vissa människor. Nej fan - ibland önskar man nog att vi inte skulla ha träffats - och det är faktist inte en tanke jag tycker om att tänka ..

Men nu kom Emma hem till mig så måste börja laga mig klar - tror det endå blir en tripptill stan och äta på knäppen. Emma gnäller att hon tänker bjuda mig. Haha. Men vi hörs antagligen senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela