Marabo . welcome - to the place they call my life .

torsdagen den 8 juli

Publicerad 2010-07-08 19:16:33 i real life of .,

Igår bloggade jag inte efter knäppen. Eller jo, riktigt lite under matchen men nu kommer det mer om gårdagen och de som hunnit hända idag. Kan säga om knäppen och det att maten var god och sällskapet var ännu bättre! Puss på er, Emma och Soffi ♥

Efter Knäppen gjorde vi inte mycket - snabbt in till canny (köpte nya pieces underbyxor och en vit topp - sammanlagt lite på 15 euro) och butiken. Sen skiljde vi oss åt eftersom Emma skulle träffa Jonas och Soffi skulle ut med sin hund.

Soffi kom lite senare till mig igen och så drog vi oss in till parken. Där vär bla. Tomi, Jani, Tatu, Vidde, Emil och Jim. Eftersom det var fotboll på tvn så  var det klart att det blev fotboll hemma hos mig. Dit kom; Tomi, Tatu, Emil &. Jim - plus Soffi förstås. Kring halv elva hakade Emma på.
Spanien vann och det var bara glada miner hemma i mitt vardagsrum!

Efter matchen drog vi ut till parken igen och bara satt och talade. Emma for snabbt ut på en biltur med Jonas men kom tillbaka kring tolv, halv ett tiden. Då var det bara vi tjejer kvar. Eftersom det inte händer mycket på natten här ring mitt så vi bestämde oss att dra oss in till stan.
Man kan väl säga att det inte hände så mycket mer på stan så - vi bestämde oss att gå till ABC och Shell - eller nog Shell eftersom ABC var stängt för klockan var väl ett eller mer nog halv två. Nåväl. I Shell åt vi någo smått pratade lite skit och sen började våra steg röra oss in mot stan igen.

Vi stannade på bron övanför tågstation och satt där och talade om allt och ingenting - fyfan det var underbart. Men inget varar för evigt eftersom några skrämmande fyllon från puben After Eight kom gående där. En med tatuering och en träklabb som liknade på ett basebollsträd. Han skrek på finska till oss om vi inte har något hem och att vi inte får sitta där och att han skall ringa polisen. Det andra fyllot som hade med sig en flaska Koskenkorva och en hund undrade om vi inte hade lite tobak. Det hade vi inte.

Vi flyttade plats och började lite efter det gå hemåt. När vi hade ca. 1 km kvar att gå såg vi en människa vi vet att brukar köra runt lilla Karis och fånig som man är frågade vi om han ville köra hem oss. En kort cruis hann vi med innan han släppte av oss. Jaja, halv fyra var vi hemma. Vi kom hem passligt. Mamma vaknade ca. fem minuter efter att vi stigit innanför dörren. Thihi - bråkmakaren vi tre.

Emma och Soffi blev som ni säkert kunde räkna ut hos mig och sova.
Emma och Soffi gick hem till Soffi klockan ett eftersom Soffis mamma tyckte så. Funkade bra för mig eftersom jag lovat att besöka mormor och morfar idag. Lite före två var jag framme. Stannade i lite på en timme och sen gick jag hem tillbaka. For med mamma in till Säästö Pörssi - köpte en ny deodorant, tandborste och en massa saker till håret eftersom jag alltid tappar bort alla spännen och hårband (!!!) ..

Hemma lagade jag sedan mat till pappa och bara tog det lugnt tills Soffi ringer mig och frågar om jag inte var påväg till träningarna. Satan, tyckte jag - hade helt glömt bort det. Så böt snabbt kläder satt upp håret och satt mamma och köra mig snabbt som fan till Sisu Arenan. Hade missat länken och passningsövningarna - inte så farligt.
Vi tränade tillsammans med pojkarna och var faktist jätte glad eftersom mitt knä inte krånglade ett dugg. Träningen var enligt mig jävligt rolig eftersom vi egentligen spelade ganska fult - haha. Jag hade i alla fall roligt.

Nu har jag varit hemma en tid och tagit andan och försöka känna mej lite fräschare eftersom man svettades som en gris på träningarna idag. Tror det ennu blir en länk med hunden eftersom jag missade den på träningarna. Skulle egentligen vara helt skönt eftersom mitt knä inte bråkat något idag. Lite styva är lederna nu när jag inte tänjt något med månne inte det klarar det - får se hur det känns.

Men bloggar säkert mera ikväll - ska sätta in lite bilder från de senaste dagarna då.

- favorit i repris - sötaste Charley ♥ -


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela