Marabo . welcome - to the place they call my life .

antisleep .

Publicerad 2010-05-10 02:13:12 i real life of .,

Sömnproblem är härligt, inte sant !
Först måste man bli trött - vilket tar för länge .
Sen måste man kunna somna - vilket inte går .
Man orkar inte försöka längre - man sätter på datorn igen .
Sen somnar man nångång sent - men man vaknar inte i tid .

BLAAHBLAA
vad jag hatar this shit !
JOHN BLUND HATES ME !

Någon annan med sömnproblem ?

----------------

Har inte bloggat så bra som jag kanske borde ha bloggat .
- men mina blogg , mina regler .

Nåja, men eftersom inte sömnen vill mig väl så kan jag väl passa på att blogga nu då .

Så skall berätta kort om de dagar ni har missat ;

TORSDAG;
Gymnastiken i skolan (fotboll) gick väldigt sugigt!
Visst gjorde jag ett par en mål och vår klass vann - men gick inte endå helt som jag ville ..
Skadade knät och vristen + ytligt sår på vristen så blir lite deppad .. Haha .

På kvällen var det innebandy träningar !
Såg extra mycket fram emot träningarna eftersom vi skulle ha Laska - favorittränaren !
Tyvärr så hade jag såren på vristen just vid kanten på inneskorna så det skavde och
distraherade en del* (*läs: MASSOR) .
Men träningarna gick annars helt okei. Passningarna fungerade skitbra från min sida
men skotten funkade inte riktigt.
Påminn mig att hålla bättre grepp om den där jäkla klubban !

Efter träningarna blev jag med Jennie och Pammen och se på Eifs fotbollsmatch !
EIF pojkarna spelade mot Esbo och tyvärr blev det ingen vinst .
Men det jag såg så spelade pojkarna endå relativt bra så inget att haka upp sig på !
(På fredagen hade de också match - vet inte hur det slutade / på lördagen lika så,
men där tog de hem vinst ! )
Efter matchen såg man många bekanta ansikten; Robin x2, Simon, favoriten; Ben etc =)

FREDAG;
Sugig dag i skolan och Ina for hem efter en stund pga. hennes allergi "/
For själv först hem efter skolan men lite senare till Sportplan med Sara ! ♥
Vi såg en stund av EIFs fotbollsmatch - men pga. vädret orkade vi inte vara där mer
än kanske 15 minuter .
Vi for efter en stund hem mot Sara och packade inför Natt-Innebandyn som skolan arrangerat
till kvällen/natten/morgonen ! Kul .
Klockan tio slapp man in och spelen började snabbt där på!

Spelade själv i laget "The Frudes" (hata namnet - Jävla Jens .. -.-).
Med mig i laget hittade man .
  • Emma
  • Amanda
  • Jens
  • Crisse
  • Oscco
  • Conny
  • Jontski
  • Jesper
  • och efter en stund → Ingrid
Eftertredje matchen så gick det riktigt dåligt för Crisse.
Vet inte hur det hände och vad som hände - men han fick sjukt, riiiktigt sjukt .
Blev en tripp in till Ekenäs sjukhus för honom och med sig tog han Jens .
Så vi fick lite panik resten av laget, vi var 2 mann korta - damn .

Tur fick vi med oss Ingrid som gärna ville spela med oss !
Tack till domarna förresten som lät oss ta en inhoppare !

Vårt lag vann två matcher utav fyra - så det gick nog helt okei.
Vi blev femte utav alla lagen, helt okei !

GRATTIS TILL "KIIMAISET PUTKIMIEHET" SOM VANN !
(fast jag heijade på "The Wirtanenz" .. :D)

LÖRDAG;

Kom hem från Natt-Innebandyn kring halv sex tiden på morgonen och var i säng kanske
kring sex tiden .

Vaknade klockan fyra, haha .
Sen låg jag och drog mig till klockan halv sex, om jag minns rätt - med en hög med kattungar !

Lördagens planer for annars helt till fanderns och tror inte jag har spenderat
en mer tråkig lördag än den detta veckoslut
.
Hemska saker.

SÖNDAG;
Morsdag. Blev tvingad upp av pappa och gav mamma en bukett med blommor jag köpt.
Somnade sedan i mammas och pappas säng.
Väcktes sen igen av mamma och blev tvingad till kyrkan för att få stämpel innan konfirmationen
som är på torsdag !
Efter kyrkan var det av mot Mormor! Blev lite tårta och sånt där helt mysigt .
Sen kom jag hem (no shit) och for på länk med hunden .

Mot fyra tiden satte jag igång och lagade mat till mamma !

Vi snackar förrätt, sallad, varmrätt och efterrät !

Så hemma åt vi god mat ;)

Var sedan en stund på datorn och ja, sen - somnade jag .
Blev väckt halv nio av att en kattunge biter mig som en galning i foten och jag fick panik.

HADE PROJEKT OM ITALIEN ATT GÖRA .
Men ja, tog mig länge att börja på det endå.
Satte igång med det klockan elva .

Blev klar, ett skulle jag tro .
Och nu får jag inte sömn ..

----------

SVAR PÅ KOMMENTAR;
Vet inte riktigt om jag vill ha en frågestund just nu.
Vill inte börja med sånt nu när jag bloggar så dåligt ..
Men inom en snar framtid! Påminn mig bara så blir det bra !
Men kul att du/ni vill att jag skall göra sånt =))

----------

Men nu skall jag nog göra allt jag kan för att få sömn.
kommer ju dö imorgon .
*suck.


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-05-11 16:25:46

kanske du sku börja stiga upp tidigare och int va på datorn på kvällana. då sku du i alla fall int ha nå fittans sömnproblem! bra att skylla på det bara för att du är skit i skolan. å orka komma försent ti skolan bara fö att du ha försovi dig fö att du int ha orka fa i tid i säng. hahhahah, patetiska flicka!

Postat av: hiiiihi

Publicerad 2010-05-11 18:13:19

mimmi du e lejmmmmmmmmmmmm



va sku de ha för skilnad om hon kmr försent till skolan? hahahahahaha det var de sämsta! jevla nörd du e! alla kommer ju försent hela tiden, cmoon man har bättre för sj än skolan ibland :D typ SOVA! ahahhahahahhahhahahhhahahahahahah

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-05-11 19:34:03

Jag har haft sömnproblem i snart 4 år, o nån som inte har eller har haft ska inte säga nånting om den saken, för de e ett jävla helvete. Ofta kan sömnproblem bero på saker som e enkla att lösa, ex. att göra sig trött innan sängdags. Så finns de också sömnproblem som bara inte kan hjälpas, som man inte kan rå för. Man måste då söka hjälp o de kan till och med behövas en psykolog för att komma ur det.



Så, det jag vill säga är till första kommentaren.. Du har knappast en aning om vad sömnproblem är, och du kanske inte heller vet orsakerna till Maries problem. Snälla, väx upp för de skriker ju om dig hur otroligt patetisk o osäker du är på dig själv, eftersom du måste trycka ner en annan i personens egen blogg?



Hoppas Marie att dina sömnproblem löser sig fort, de kan gå riktigt illa om de fortsätter en längre tid.. Kram!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-05-11 20:25:51

öm , om man inte kan somna på kvällen men kan sova på morgonen - då har man ju inte sömnproblem för helvete!

och vad om ja också ha haft sömnproblem? vilket jag har haft! och då kunde ja faktist int sova på moronen heller . och de e int någo att komma 5 minuter försent, bara att de e jävligt störande för alla andra - men de e skillnad om man missar en hel timme.. :s men okej , skit i ditt liv bara om du så vill.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-05-11 23:32:58

Men herregud människa! Innan du över huvudtaget säger nånting, så ta reda på fakta innan. De finns OLIKA sorters sömnproblem, kanske Marie har insomningsproblem, vilket betyder att man inte hittar sömnen, men när man väl fått tag i den så kan man sova hur länge som helst.



Alla upplever sömnproblem på olika sätt, så kom inte med dina förklaringar om du ändå inte vet nånting om andras problem. Sköt du dina egna problem, du ska väl skita fan i vad andra har för problem?

Postat av: Skärp er!

Publicerad 2010-05-12 08:22:37

haha ! så ni är löjliga ! Ni behöver ju inte sita och skymffa mimmi på någon blogg.. Mimmi sade bara sin egen åsikt. Ni behöver väll inte ta det så hårt :) snälla människor lugna ner er ! JAg har även själv sömnproblem men har du ens lite vilja att fara och sova så somnar du nog. Tänk på att ha det varmt/kallt i rummet om du gillar det och trötta ut dej. Ät kvällsmat och kanske titta på film så brukar man nog somna. Lycka till me er bara !

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-05-12 11:29:01

haha ni argumenterar ju helt utan grunder. Var vänliga väx upp o lär er innan ni kommenterar. Verkar inte som någon trycker ner 'Mimmi' här från första början. Haha ni e så otroligt löjliga.



Anyway jag sägar hejdå åt den här fjortisplacen! :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-05-12 20:06:12

hahhaha säger du att Maries blogg är ett fjortisplace ? :D hahhahahah nog är du en bra vän också !

Snälla, väx upp för de skriker ju om dig hur otroligt patetisk o osäker du är på dig själv, <-- trycka ner MImmi ? joo nej, inte alls!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela