Marabo . welcome - to the place they call my life .

Data förbannelse .. ;s

Publicerad 2010-05-04 23:23:45 i ,

Hade hunnit haft datan avstängd i kansk 1½ timme och jag var riktigt stolt !
Datan stängd innan klockan ens var halv 12 ! Framsteg .

Sen pratade man med Ina i 45 minuter (jävla pratbehov) och tiden flög fram .

Tänke efter samtalet att; WIHU ! Tidigt i säng idag, men nej .
Datorn såg ju så ensam ut där på bordet med en svart deprimerande skärm och jag kunde
inte hålla mig längre . Alltså - finns det typ rehab mot databeroende?
För, det är ju ganska farligt . Man får sömnproblem som leder till inlärningssvårigheter !
Haha, tänker börja skylla på det i fortsättningen - eftersom skolan bara går utför .

Idag har det varit en tråkig dag . Köpt lite små saker som kan vara så otroligt viktigt
endå .
  • Ny tandborste - typ världens snyggaste (!?)
  • Ny ansikts - peeling
  • Liten spegel =)
  • Warm - wax !
  • Puder (det gamla börjar gå mot graven ..)
Fick också hem mer rakblad/tvålar till min rakhyvel här för någon dag sedan !
Haha, beställde hem den från internet för kanske 5euro för något år sedan på mammas
namn och när den kom hem tyckte mamma att "se hudant bra inköp jag gjort!" . ;)

nu får vi hem 5 nya rakbal/tvålar varje månad för en liten peng!
http://www.craftster.org/pictures/data/500/191093_11Oct09_simg_t_o20029407292002940729jpg.jpg
+ att de är riktigt bra ! Man behöver bara vatten eftersom tvålen finns där!
De enda som är ett minus från min sida är min känsliga hy på benen ..
Får alltid lite utslag efter rakningen och det sticker och kliar och är allmänt irriterat ..
Men jaga kunde inte bry mig mindre ! :D

Ja, somsagt så köpte jag hem Warm - Wax idag !
Alltså vax - istället för rakning kan man ju vaxa .
Vaxet är då av märket Veet och jag valde att inte ta de som är färdigt lagda
vax-remsor - här kör vi det ordentligt !
http://www.club4beauty.se/PartnerFiles/club4beauty/images/products/17-CVETW-large_1.jpg

Kommer säkert vara jätte bra och resultatet kommer hoppeligen hålla länge !
Dock måste man ha minst 5mm långa hårstrån för bästa resultat ..
Vaxet får ju inte annars grepp om håren :'D

Och ja, eftersom jag rakat benen för någon dag sedan, så blev det inte någon
destumer skillnad nu när jag provade snabbt idag .

Det jag kan säga nu är i alla fall att det lönar sig att köpa just denna förpackning
än de som är färdigt lagade !
Man får mer för priset gällande remsor, vax + spatel .
Och reslutatet blir ju endå det samma .
Men dock behöver man ha något som kan värma upp vaxet till förfogande,
som ex. en mikro - hah .


Och medan jag nu rabblar om allt och inget bara för att jag inte bloggat på länge
så kan jag sätta in ett litet
SVAR PÅ KOMMENTAR;
Jo, prästerna brukar hjälpa (: Men man måste ta om provet tills allt blir rätt för det,
eller så sa Claus (prästen) i alla fall ..

På tal om präster och saker så kommer jag få lite problem .
Man måste ju ha ett visst antal kyrkogångar innan man blir konfirmerad avklarade .
Jag har latat mig på den fronten .

Blir konfirmerad nästa torsdag och behöver fyra mer kyrkogångar !
Blir väl > torsdag - ungdomskväll , fredag > begravnings :s - lördag > begravning :s
(happy weekend) söndag > gudstjänst .
Kommer bli en riktigt Jesus innan den här veckan är slut .
Men usch, ser inte alls fram emot begravningarna .
För det första har jag ingen aning om vem som inte haft turen på sin sida och för det andra
så kan det inte finnas något mer sorgligt än begravningar .. :s

Usch .

Men ja, nu tänker jag påriktigt sova !
Sovde jätte dåligt förra natten av lite för länge data nördas .
Försovde mig en timme till skolan - wops .


småkusiner !

(ps. inlägget är skönhet och vård för småkusinen Ville är en skönhet !
Nä men inlägget klassas som det thanks to vaxet ! (; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela