Marabo . welcome - to the place they call my life .

☆ watch her temple burn down, down, down &. down .

Publicerad 2010-10-04 21:13:49 i real life of .,

Jaja, har inte gjort något för min matta idag. Hann scanna igenom allt hastigt i en halvtimme sen ut med Ina och kom nyss hem. Har visserligen inte bara varit med Ina utan med en hel del.

Var en massa drama ute idag också. Tänker inte säga något mer på bloggen än att "i hate to see you like this!". Ja, ni som var med vet och hoppeligen förstår.

Morgondagens planer är att fråga Mathias om jag skulle kunna få skriva provet redan på morgonen och sen fixa med Guru att jag skulle få lämna skolan genast efter provet (som jag hoppeligen får skriva då tidigt) och se till att * inte gör något * inte borde göra. Fyfan - har aldrig varit så här orolig i mitt liv. Great. :S

Men jo - nu ska jag ta och prata på msn med en hel del människor eftersom man har en heeel jävla del att reda upp. Nej satan - det är allt jag har och säga om denna kväll. Kunde inte säga det bättre än Ika;
» Från och med idag har jag lärt mej att uppskatta saker bättre
» Inte bry mej om små saker längre
» Kunna helt enkelt säga min åsikt - är jag förbannad så får människor höra det
» Inte kunna ta lika mycket skit mer än förut utan att låta människor få höra
» Slut på allt skit som kommer från min trut - sanningen slår allt


Jaja, som ni då märker har jag nerverna korta idag. Var på så helvetes gott humor när jag kom hem och allt jag vill göra nu är att söndra allt som kommer i min väg.
Kommer inte kunna sova inatt - eller det kan jag vanligtvis inte - men inatt kommer det bara vara värre.
Människor vet inte hur mycket saker sårar eller hur mycket man kan göra andra oroliga genom att såra deras vänner. Inatt kommer jag ligga uppe och inte göra annat än att tänka på hur min ena bästa vän ligger hemma i sängen och plågas. Vem vet vad denna kan göra inatt när ingen ser på? Har sett tillräckligt idag för att veta att mycket helvetes skit kan hända. Jag menar nu inte att "jag aldrig har sårat" eller att "jag aldrig gjort något skit" - nej, jag har verkligen gjort min del skit i världen. Både mot mej och andra. Tror inte jag kan ångra något mer än det. Att jag sårat mina bästa vänner på de vis som jag vet jag gjort, och jag ber verkligen om ursäkt om det. Jag vet att det inte är tillräkligt men det är en början.
Ja, att be om ursäkt är en bra början. Men det tycks inte vissa förstå. Från och med idag tänker jag sluta tala skit bakom ryggen, sluta att viska saker efter och allmänt sluta med allt skit jag vanligtvis gör. Vet att jag knappast kommer kunna hålla det här i alla lägen - men man kan i varje fall försöka.

Genom att tala och göra skit förstör man bara inte den utsattas liv, utan även sitt eget. Eller så känner jag i alla fall. Skuldkänslor, anyone? Nå vissa tyckt ju inte veta vad ordet "skuldkänslor" betyder - eller inte "känslor" över huvudtaget.
Nå, det är ju inte mitt problem. Det är ju bara Du och människorna omkring Dej som kommer lida efter ett tag. Om du tänker plöja igenom alla och lämna spår av sorg efter dej kommer det ju inte sluta med många glada miner. Men hey - som man bäddar, får man ligga, ey?


- vi som saknar sommaren & dessa härliga tider -

"In a crooked little town, they were lost and never found
Fallen leaves, fallen leaves, fallen leaves... on the ground
Run away before you drown, or the streets will beat you down
Fallen leaves, fallen leaves, fallen leaves... on the ground"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela