Marabo . welcome - to the place they call my life .

- dag fyra; en dröm

Publicerad 2011-02-09 20:06:29 i real life of .,

"dina dagar går tydligen extreeeeeeeemt långsamt .."

Svar på kommentar;
Haha, tyvärr går dom just så snabbt så jag inte hunnigt eller orkat blogga.
Men kul att du vill läsa det jag skriver anyway (;

-----

En dröm. Frågan kan tolkas på två olika sätt, men jag anser väl att det mer menas
en dröm man har om framtiden eller liknande
, inte en dröm man drömde för tre nätter sedan ..

Hm, en dröm som jag har, handlar mest om världen omkring mej, människorna runt mej etc.
Jag drömmer och önskar - att människorna i alla jävla U-länder skulle få det bättre,
att det inte skulle finnas saker som spädbarnsdödlighet - i alla fall inte en sån hög siffra som ex.
Afghanistan har, det är bara sjukt. 165 döda / 1000 födda (statistik från 2008).

Jag drömmer att det inte skulle existera något som man kallar krig.
Jag drömmer att barn ska få växa upp och bli vuxna människor, inte dö av svält - utan hinna
uppleva livet och även ha chansen till en god utbildning.

Alla barn och alla människor har rätt att leva och att utforska världen. Alla.

Jag drömmer att mina vänner och personerna närmast runt mej skall få leva friska.
Att de ska få leva och uppleva livet.
Jag drömmer att människor jag aldrig mött - inte skall behöva leva livet som sjuka.
Jag drömmer att de skulle komma på ett botemedel mot cancer.
Jag drömmer och jag hoppas att jag kommer få uppleva världen på det sätt jag vill.
Jag drömmer att jorden inte går under innan jag vuxit upp till en vuxen individ och få det jag vill ha gjort, gjort.
Jag drömmer att människor ska inser hur farligt växthuseffekten är.
Jag drömmer att människor slutar förstöra jorden.

Jag drömmer och önskar mycket
- men i det korta hela - önskar jag att jorden skulle bli en
bättre plats - för alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela